Structures, Mangala, Hedef 4, Reverse, Hedef 5, Quxio, Qurior, Katamino, gibi akıl oyunları öğrenciler de başta zeka geliştirme olmak üzere, dikkat dağınıklığı, strateji belirleme, iletişim kurma, üç boyutlu düşünme gibi faydalar sağlıyor.Özel Samanyolu İlköğretim Okul Müdürü Hasan Can, sosyal okul çalışması kapsamında öğrencilerini akıl oyunlarına hazırladıklarını söyledi.
Can, akıl oyunları ile öğrencilerin karşı tarafındaki insan ile iletişim kurma, zeka geliştirme, üç boyutlu düşünme, yorum yapma deneyimi kazandırdığını belirtti.
Akıl oyunların öğrencilere yoğun ders çalışma temposu içerisinde bedenen ve zihnen dinlendirme fırsatı tanıdığını anlatan Hasan Can, “Bu şekilde yetişen öğrenciler, devamlı bilgisayar başında, internet ve cep telefonu ile hayatı teknoloji ile bağımlı gelen çocukların yanında bu çocukların sosyal hayatı daha da başarılı olmaktadır. Daha çabuk etrafındaki insanlarla ilişki kurmakta ve bulundukları ortama daha çabuk etrafındaki insanlarla ilişki kurmakta. Bulundukları ortama daha çabuk adapte olmakta. Dolayısıyla ben isterim ki her öğrencimizin bu şekilde akıl oyunları yada geleneksel oyunlar şeklinde haftada 2-3 saatlik bir çalışmayla sosyal hayatını içinde olsunlar. Ve kendilerini bu şekilde geliştirmiş olsunlar.” dedi.
Öğrenciler ise akıl oyunlarına başladıktan sonra dikkat dağınıklığı, soru önceliği belirleme gibi yönlerinin geliştiğini ifade etti.
Akıl Oyunları, Öğrencilerin Eğitim ve Sosyal Hayatını Geliştiriyor
Ankara’nın Polatlı ilçesinde faaliyet gösteren Özel Samanyolu Eğitim Kurumları, öğrencilerine haftada iki saat akıl oyunu oynatıyor.