Bursa is dünyasinin egitim ve gelisim platformu BTSO Akademi Projesi kapsaminda ‘Teknolojik Gelismelerin Is Hayatina ve Tüketici Aliskanliklarina Etkileri’ egitimi gerçeklestirildi.
BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytug Onur ve is dünyasi temsilcilerinin yogun katilimiyla düzenlenen programda UiPath Avrupa Baskan Yardimcisi Tansu Yegen, yapay zeka, metaverse ve Web 3.0 teknolojilerine dair bilgiler verdi. Toplantinin açilisinda konusan BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytug Onur, dijitallesen dünya ile üretim modellerinin de degisime ugradigini söyledi.
Dijital çagin mekân ve zaman kavramini ortadan kaldirdigini kaydeden Onur, “Robotlar, yapay zekâ teknolojisi, sensörler, nesnelerin interneti, artirilmis gerçeklik gibi teknolojik gelismeler ve bütün bu teknolojilerin bulut bilisim ile birlesmesi neticesinde meydana gelen dijital ortamlar, dünyamizi yeni bir dönüsümün esigine tasimistir. Bu degisim ve dönüsüm sürecinin sundugu firsatlari ve riskleri yakindan tanimak zorundayiz. BTSO olarak bu çerçevede üyelerimizin bilgi ve farkindalik düzeyini artiracak önemli çalismalar gerçeklestiriyoruz. BTSO Akademi kapsaminda düzenledigimiz bu egitimin de firmalarimiza önemli katkilar saglayacagina inaniyorum” diye konustu.
UiPath Avrupa Baskan Yardimcisi Tansu Yegen, dünyadaki tüm kurum ve sirketlerin hedefinin cirolari ile çalisan ve müsteri memnuniyetini artirmak ve masraflarini azaltmak oldugunu söyledi.
Bu hedeflerini en hizli sekilde gerçeklestiren kurumlarin alanlarinda lider konumuna geldigini belirten Yegen, “Yapay zeka dönemine giriyoruz. Bu dönemde gelisen teknolojiler is hayatini birçok yönde degistiriyor. Özellikle 2021-2024 yillari arasinda görmeyi bekledigimiz sesli asistanlar, 5G teknolojileri, dijital çalisma alanlari (Metaverse) ve görüntü algilama izleme teknolojileri gibi alanlarda çok ciddi gelismeler var. Yapay zeka teknolojileri kameralar destegiyle neredeyse insan gözü gibi etrafini taniyabiliyor. Dijital ortamda, uzaktan çalisan kisilerin oldugu bir dünyaya dogru hizlica gidiyoruz” seklinde konustu.
Yegen, yapay zekanin dünya ekonomisine katkisini da rakamlarla paylasti. Yapay zekaya insan beyninin teknoloji bakimindan emilasyonu denilebilecegini ifade eden Yegen, “Yapay zekanin gerisinde kalan kurumlar, sirketler, bireyler ve ülkeler bu hiz yarisinda biraz ötekilestirme durumunu yasayacaklar. Yapay zekanin geçtigimiz yil dünya ekonomisine katkisinin yaklasik 3 trilyon dolar oldugu düsünülüyor. 2030 yilinda bu katkinin 15.7 trilyon dolar olacagi öngörülüyor. Bu yüzden birçok ülke bu alanda maksimum verimi alabilmek için çabaliyor. Basta Çin olmak üzere ABD, Kuzey Avrupa, Asya ve Güney Avrupa ülkeleri dünyadaki pazar payini artirmaya çalisiyorlar. Su an itibariyle yaklasik 160-170 milyar dolarlik bir yapay zeka yazilim pazarindan bahsediyoruz. Çin’in bu alanda çok yogun çalismalari var” ifadelerini kullandi.
Metaverse evrenini, sanal ve gerçek iki evrenin kusursuz biçiminin birlesimiyle alisverisin, çalismanin, dinlenmenin, eglencenin ve sosyallesmenin oldugu bir ortam olarak tanimlayan Yegen, söyle devam etti:
“Metaverse konusu çok daha önceden islenmeye baslandi. Metaverse pazarinin büyüklügü oldukça genis. Birçok büyük sirketin de içinde bulundugu 200’ün üzerinde firma metaverse dünyasiyla is birligi içerisinde yer aliyor. Magazacilik alaninda sanal ürünlerin geçen yil toplam alisveris miktari 54 trilyon dolar civarinda.”
Tansu Yegen, geçtigimiz günlerde yayinlanan Metaverse Gartner Raporu’nun bazi detaylarini da katilimcilarla paylasti. Yegen, 2026 yilina kadar insanlarin yüzde 25’inin is, alisveris, egitim, sosyal medya ve eglence için Metaverse’te günde en az 1 saat geçirmesinin beklendigini söyledi.
Temel olarak güncel olan ve olmasi beklenen aktivitelerden de bahseden Yegen, “Dijital arazi satin almak ve sanal evler insa etmek, sanal bir sosyal deneyime katilmak bu aktivitelerin basinda geliyor. Sanal alisveris merkezlerinde alisveris, ögrenme deneyimi için sanal siniflari kullanma ve dijital sanat, koleksiyon ve varlik satin alma (NFT’ler) olarak ele aliniyor. NFT toplam pazari geçtigimiz yil 41 trilyon dolar oldu. Çok yogun bir sekilde ülkelerde NFT’ler üretiliyor ve insanlar bunlara ciddi yatirimlar yapiyor” dedi.
Katilimcilara Web 3.0 teknolojisi hakkinda da bilgiler veren Yegen programin son bölümünde is dünyasinin merak ettigi sorulari da yanitladi.
'Dijital Çag Hayati Tamamen Degistirecek'
UiPath Avrupa Baskan Yardimcisi Tansu Yegen, BTSO Akademi projesi kapsaminda is dünyasi temsilcileriyle bulustu. Metaverse’ü sanal ve gerçek iki evrenin kusursuz biçiminin birlesimiyle olusan bir ortam olarak tanimlayan Yegen, 2026 yilina kadar insanlarin yüzde 25’inin is, alisveris, egitim, sosyal medya ve eglence için günde en az bir saatini Metaverse’te geçirmesinin beklendigini söyledi.