Dijital Platformlarda Rekabet Artiyor

Dijital Platformlarda Rekabet Artiyor

Dijital Medya Trendleri Arastirmasi’na göre dijital platformlarda rekabet artiyor. Pandeminin etkisiyle izlenme oranlari artis gösteren abonelik modeline dayali seç-izle (SVOD) platformlari günümüzde abone sayilarini yüksek tutmaya çalisiyor. Z kusagi ve milenyum kusaginin yariya yakini ortalama 7 sosyal medya servisini kullaniyor. dörtte birinin ise 10 veya daha fazla sosyal medya hesabi bulunuyor.



Deloitte’un hazirladigi ‘Dijital Medya Trendleri’ arastirmasina göre pandeminin etkisiyle izlenme oranlari artis gösteren abonelik modeline dayali seç-izle (SVOD) platformlari günümüzde abone sayilarini yüksek tutmaya çalisirken ayni zamanda sosyal medya ve oyun platformlariyla da mücadele ediyor.

Arastirma, ABD’de tüketicilerin yüzde 80’inin hala Covid-19’un varyantlarindan endise duydugunu ve eglence merkezlerine geri dönme konusunda tereddüt ettigini gösteriyor. Tüketicilerin yüzde 84’ü bu dönemde evde online eglenceye daha fazla vakit ayiriyor. Bu rakamin 6 ay önce yaklasik yüzde 50 civarinda oldugu belirtiliyor. Pandeminin etkisiyle SVOD aboneliklerinde 2021’in ilk yarisinda yüzde 21’lik artis yasandi ancak ayni dönemde tüketicilerin ilgisi sosyal medya üzerinden servis edilen, ücretsiz içeriklere kaydi. Genç tüketiciler, kullanicilar tarafindan üretilen, kisa video formatindaki içeriklere daha fazla ilgi gösterirken, online video oyun ortamlarinda sosyallesmeye her geçen gün daha fazla zaman ayiriyor.

"Servisler yakin gelecekte birlesecek"

Arastirmayi degerlendiren Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Lideri Metin Aslantas, SVOD platformlarinin gelecekte abonelerini daha sadik müsterilere dönüstürmek için sosyal medya ve oyun alanindaki sirketlerle ortaklik ve birlesmelere gidecegini kaydetti.

Dünyanin önde gelen çevrimiçi dizi ve film platformunun geçtigimiz günlerde ücretsiz mobil oyun oynama hizmeti baslattigini hatirlatan Aslantas, “Sadece ortaklik ve birlesmeler de yeterli olmayacak. Streaming video servislerinin sosyal medya departmanlarini gelistirmeleri gerekiyor. Farkli abonelik seçenekleri, sadakat programlari ve VIP içerikleri de daha fazla izleyici çekebilir ancak günün sonunda en önemli konu müsterilere daha interaktif ve dinamik deneyimler yasatabilmektir. Bu noktada sosyal medya servislerinin avantaji büyük, zira kullanicilarinin bu siteleri kullanmalarindaki en büyük etkenlerden birisi arkadaslariyla baglantida kalma istekleridir. Düsüncelerini paylasmak, insanlarla etkilesime girmek, benzer ilgi alanlarina ve görüslere sahip kisilerle bir araya gelebilmek. SVOD servisleri günümüzde bunlarin hiç birisini sunmuyor” dedi.



Arastirmadan yer alan bazi basliklar söyle:

Tüketiciler, 6 ay öncesine göre daha fazla televizyon izliyor ve internete giriyor ancak kusaklarin dijital eglence anlayisi konusunda farkliliklar var. Pandemiyle geçen 19 ayda Boomer ve X kusaklari, evde televizyon ve film izlemeye devam ettiler. Z kusagi ayni dönemde video oyunlarla vakit geçirmeyi tercih etti. Z kusagi ve milenyum kusagi, 6 ay öncesine göre daha fazla online müzik dinlemeyi tercih ediyor.

Oyun ve oyun baglantili içerikler, tüketicilerin eglence süreleri içerisinde önemli yere sahip. Katilimcilarin yüzde 65’i sik oyun oynayan kisiler. Ortalama bir oyuncu haftada yaklasik 12 saatini oyunlara ayiriyor. Z kusagi ve milenyum kusaginda bu rakam 13-14 saat civarinda yer aliyor. Oyunla alakali üretilen videolar da sosyal medya ve streaming servislerinde büyük ilgi görüyor. Sik oyun oynayan kullanicilarin yüzde 45’i baskalarini oyun oynarken izliyor, yüzde 38’i oyun yayini yapiyor, yüzde 49’u ise oyun tüyolari, hileleri gibi içerikleri düzenli olarak izliyor. Z kusagi ve milenyum kusagi oyuncularin yüzde 40’i her gün online ortamda baska oyunculara karsi oynuyor. Milenyum kusaginin yüzde 37’si her gün oyun arkadaslariyla online ortamda bir araya gelerek oyun oynuyor.

Arastirma, katilimcilarin yüzde 84’ünün bir SVOD servisine abone oldugunu gösteriyor. Arastirmaya göre ortalama bir ailenin 4 ayri platforma aboneligi bulunuyor. Tüketicilerin önceligi hala orijinal yeni içeriklerden olusan genis bir arsive düsük bütçeyle abone olmak. Abonelik iptal oranlari pandemi döneminde degisim göstermeden yüzde 38 seviyesinde kaldi. Abonelik iptal kararlarinda ilk sebep yüksek abonelik ücretleri olurken, ikinci sebep ise izleyicilerin favori dizi ve programlarinin tüm bölümlerini izlemeleri oluyor. Izleyici, yeni içerik bulamadiginda aboneligini iptal ediyor, begendigi içerigin yeni bölümleri yayinlandiginda ise aboneligini tekrar baslatiyor. Milenyum kusaginin neredeyse yarisi, Z kusaginin ise yüzde 34’ü abonelik iptal edip daha sonra yeniden baslatmayi tercih ediyor. Fiyata daha duyarli olan milenyum kusagi ve Z kusagi mensuplarinin yüzde 65’i ücretsiz ve reklam destekli video servisleri kullanmayi sürdürüyor.

Arastirmaya katilanlarin yüzde 90’i en az bir sosyal medya platformunu kullaniyor. Bu rakam Z kusagi ve milenyum kusaginda 7’ye kadar çikiyor, bu jenerasyonun yüzde 25’i ise 10 veya daha fazla farkli platformu kullaniyor. Katilimcilarin yüzde 65’i, her gün birkaç kez sosyal medyaya bakiyor. Kullanicilarin üçte biri haberlerden ve son gelismelerden haberdar olmak için sosyal medyayi kullaniyor, pek çogu yeni video ve müzikleri kesfetmek için sosyal medyaya giriyor. Katilimcilarin üçte biri 6 ay öncesine göre parali video servislerinde daha fazla video izliyor, sosyal medya ve canli yayin platformlari daha fazla video izleyenlerin orani da yüzde 30’lar civarinda yer aliyor.
Ana Sayfa
Manşetler
Video
Yenile