'notre Dame'in Kamburu' Olmak İçin Yüzlerini Değiştiriyorlar

"notre Dame'in Kamburu" Olmak İçin Yüzlerini Değiştiriyorlar

Ankara Devlet Opera ve Balesi, "Notre Dame'ın Kamburu" bale gösterisiyle cuma günü Bursalı sanatseverlerin karşısına çıkıyor.

Eserin ana mekanı olan katedral özel tasarım dekorlarla sahneye uyarlanırken, gösteri için oyuncular 3 saatlik makyaj yapıyor.

Ankara Devlet Opera ve Balesi'nin prömiyerini mart ayında yaptığı Victor Hugo'nun yapıtından uyarlanan "Notre Dame'ın Kamburu" bale gösterisi, 23 Eylül Cuma gecesi Atatürk Kongre Merkezi Osmangazi Salonu'nda Bursalı sanatseverlerle buluşuyor. Tamamen Türk prodüksiyonu olan ve olayların kambur zangoç Quisamodo'nun gözünden anlatıldığı eser, sürpriz sonuyla da seyircisini şaşırtacak.

Victor Hugo'nun 1831 yılında yayımlanan aynı isimli yapıtından uyarlanan bale, Cesar Pugni'nin eserlerinden bazı kesitlerle Bujor Hoinic'in yeni besteleriyle süsleniyor.

Armağan Davran ile Volkan Ersoy'un koreografisini yaptığı ve librettosunu yazdığı, Hoinic'in de müzik düzenlemesini ve orkestra şefliğini üstlendiği iki perdelik eserin dekoru Adnan Öngün, kostümleri ise Çimen Somuncuoğlu imzasını taşıyor. Koreografisinden müzik düzenlemesine, orkestra yönetiminden dekor ve kostümlerine kadar tamamen Türk prodüksiyonu olan eserde, olaylar "Esmeralda" adındaki güzel çingeneye büyük hayranlık besleyen ancak tüm çabalarına rağmen onu katedralin papazının entrikalarındankoruyamayan kambur zangoç Quisamodo'nun gözünden sahneye aktarılıyor.

Birçok fiziksel eksikliklere ve çirkinliğe sahip olan zangoç Quasimodo, sahneye çıkmadan önce önemli bir hazırlık evresi geçiriyor. Yaklaşık 2 saat sahnede kalarak inanılmaz bir performans sergileyen Quasimodo, 35 yıldır profesyonel anlamda çalışmalarını sürdüren Ankara Devlet Opera ve Balesi'nin baş perukacısı Macit Kavuncu tarafından yalnızca bir kez kullanılma özelliğine sahip malzemelerle yapılan 3 saatlik makyajın ardından seyirci karşısına çıkıyor.
Ana Sayfa
Manşetler
Video
Yenile